خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/19 - 19:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
درخشان در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مطرح کرد

لزوم ارتقا سطح مناسبات در عرصه‌های اقتصادی و تجاری/حضور حدود 4 هزار دانشجوی ایرانی در استرالیا فرصتی ارزنده برای تقویت همکاری‌های علمی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در دیدار با سفیر استرالیا در تهران با اشاره به سابقه همکاری دو کشور، بر لزوم ارتقا سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران امروز (چهارشنبه 19 آبان 1400) با عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا دیدار و گفتگو کرد. 



درخشان در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری دو کشور ایران و استرالیا، بر لزوم ارتقا سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.



وی مراودات پارلمانی را زمینه‌‌ساز تقویت مناسبات بین کشورها خواند و تاکید کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در گفتگوی بین مجالس و دولت‌ها برعهده دارند که نتایج این تعاملات به تقویت ارتباطات میان کشورها در عرصه های مختلف منجر خواهد شد.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند همکاری‌های ایران و استرالیا طی بیش از نیم قرن، خاطرنشان کرد: موضوعات آب و هوا، تغییرات اقلیمی، کویرزدایی و فناوری اطلاعات زمینه‌های مناسبی برای گفتگو و تعاملات دوجانبه است. 



وی حضور دانشجویان ایرانی در استرالیا را پل فرهنگی میان دو کشور دانست و تصریح کرد: حضور حدود 4 هزار دانشجوی ایرانی در استرالیا فرصتی ارزنده برای تقویت همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان مراکز علمی و پژوهشی دو کشور است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان، گفت: تحولات افغانستان باعث شده تا جمع کثیری از مردم این کشور به سمت ایران بیایند و این سیل مهاجرین هزینه‌های بسیاری را بر ایران تحمیل کرده است.



وی افزود: نیاز است تا دولتی فراگیر در افغانستان که مورد قبول مردم این کشور باشد، تشکیل شود.



درخشان در ادامه گسترش گروه های تروریستی و ترانزیت مواد مخدر در منطقه را از موارد حائز اهمیت در گفتگوهای دو جانبه دانست و بر لزوم توجه جامعه جهانی به مبارزه جدی و عملی با این دو مقوله تاکید کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در همین بخش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروهک های تروریستی و ترانزیت مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را متقبل شده و چندهزار نفر از نیروهای ایرانی در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.



سفیر استرالیا در تهران: علاقمندی شرکت های استرالیایی برای سرمایه گذاری در ایران



لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری‌های استرالیا و ایران در سال‌های گذشته، گفت: هرساله چند شرکت‌ استرالیایی پیگیر روند سرمایه‌گذاری در ایران می‌شوند که نشاندهنده علاقمندی آنها به این امر است.



وی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور به منظور توسعه روابط فیمابین استفاده کرد.



ساکس با اشاره به حضور 4 هزار دانشجوی ایرانی در استرالیا، تصریح کرد: دانشجویان ایرانی بسیار باهوش هستند و در جامعه جهانی به ویژه  استرالیا دید مثبتی نسبت به آنها وجود دارد. 



سفیر استرالیا در ایران با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از مهاجران افغان به ایران بر لزوم همکاری جامعه جهانی در این زمینه تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330999
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار